Etiketter

torsdag 14 juni 2018

Texten till min sång

För er som tyvärr ej kunde vara med idag i klassrummet eller är intresserad kommer här texten till den såg jag sjöng för 6B i dag. Följer ni länken kan ni höra en variant av originalet....som jag använt rytmen ifrån. 



Sången till 6B.  melodi: SJ,SJ gamle vän…

Norra åren är nu slut

Klockorna de har ringt ut

Ni nu ska till Zederslund

Om blott en liten stund



Packa väskan full med allt

Nya pennor ”gu´ va ballt”

Se bara till att komma i tid

Om ni från lärarn´ vill ha frid



Ref: 6B, 6B kära ni

Nu är våra år förbi

Vi har lärt oss mycke´ här

Och jag håller er så kär



Jobba samman kille och tjej
det var aldrig eran grej

Men ni måste tänka på

Att försöka då och då



Sexkunskapen frukta´ ni

Nu är även den förbi

Snart ni hand i hand vill gå

Är jag väldigt säker på



Ref: 6B, 6B kära ni

Nu är våra år förbi

Vi har lärt oss mycke´ här

Och jag håller er så kär



Plugga, plugga varje dag

Det får bli er nya lag

Och för varje år som går

Nya kunskaper ni får



Unna er att ta en rast

Säkert  har ni någon last

Kolla Insta och snapshat

Kanske nån har köpt en katt



Refräng (avslutande).



Sist jag bara säga vill ett stort mega lycka till

II: Jag vet jag kommer tänka på

Er alla då och då :II


ORIGINALLÅTEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar