Etiketter

torsdag 18 maj 2017

Veckan som gått och veckan som kommer

Först vill jag tacka alla barn och föräldrar som gjorde förening/vårkvällen i Bondebacka till en trevlig samvaro. Vi fick ju även lite värme som sedan höll sig till idag torsdag. På eftermiddagen har vi varit studiebesök på  Mixum, det var kul och eleverna hade förberett bra frågor att ställa. Bra jobbat!! Vi kommer att följa upp besöket under nästa vecka.

Orienteringen i går onsdag gick bra och flera sa att det varit kul, de var tappra barn som trots regn visade glada miner och gjorde sitt bästa.

I morgon är jag ledig, Isabelle och David tar hand om klassen. Jag vill påminna om att ALLA HAR SKOLDAG MELLAN KL. 8.00 -13.20.

Eftersom jag inte är på plats kommer viktigt för v. 21 att läggas upp på bloggen på måndag morgon. Men redan nu skriver jag in det viktigaste här:

Måndag: Matematikprov 2, som berör det vi jobbat med i kapitel 3 och 4.
Tisdag: Teater i Folkets hus
Onsdag: Mossen Cup ALLA SLUTAR CA 13.00
Torsdag: Röd dag = ledigt
Fredag: "klämdag" = Lovdag.

Nu önskar jag alla en trevlig helg och att ni får möjlighet att njuta av våren samt lycka till, till de elever i klassen som ska vara med i klassfotbollen på lördag.

Hälsningar Lill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar