Etiketter

onsdag 17 augusti 2016

Information med mera

Jag vill börja med att tacka alla goa elever för en fantastisk första dag!

I dag har eleverna fått med sig ett kuvert hem med information och blanketter att fylla i och lämna tillbaka till mig på skolan, går bra att lägga i samma kuvert åter.

I kuvertet ligger även planeringen för v.33 och 34 och gruppindelning för NO som gäller på fredagar OBS! from 26 augusti.

                       Planering v. 33-34   5B

Svenska: Wivi berättar för er när ni träffas torsdag18 augusti.
Matematik: Vi fortsätter i Alfaboken med geometri, bråk, vikt och volym (vilket vi inte hann klart i våras) 
So: Vi repeterar världsdelarna samt fortsätter arbetet med Sveriges landskap och sedan Norden (Emma Fransson)
No: Naturen på hösten
Engelska: What´s up 5

Läxor och annat viktigt till följande dagar:
vecka 33

onsdag 17/8
Skolan börjar igen! Välkomna!
torsdag 18/8
Ingen musik på Zederslund, Vi träffas i klassrummet kl.8.00.                                    
fredag 19/8
OS-lekar på skolan ca kl. 8-11 (i övrigt följs schemat)                                           OBS! Ingen sovmorgon för No-grupp 2
ALLA SLUTAR KL. 13.20

vecka 34

måndag 22/8
 Idrott!
tisdag 23/8
Ma-läxa: Stencil med repetitionsuppgifter      ±     ÷     Var noggrann.                     
onsdag 24/8
Idrott!                   
torsdag 25/8
NO-läxa: Kunna berätta om; Varför ändrar löven färg på hösten och fäller sina blad?
fredag 26/8
                      
Idrott!      
NO-grupp 2 har sovmorgon och börjar 8.45.
 
Hej och välkomna tillbaka till skolan!

Tack för de fina sommarblommorna och andra presenter jag fick! Jag blev jätteglad! Jag hoppas att alla haft ett bra sommarlov! Det har jag och vädret har varit underbart med mycket sol och bad! Men nu känns det bra att börja arbeta igen, och jag tycker det ska bli roligt att träffa alla elever i klass 5B.

Vi har fått en ny elev i klassen! Vi hälsar Hanin välkommen till klassen!

 

Lite förändringar gällande lärare blir det också.

Emma Fransson kommer att undervisa i SO.
(Jag har fått fler matematiktimmar på mitt schema och har därför fått ”släppa” SO).
Isabelle Spång-Bergquist ersätter Rose-Marie som lärare i Engelska.
Eleverna har träffat både Emma och Isabelle tidigare när de gick i 4:an.

 Information:

·       Sjukanmälan på tel.nr: 0141/ 22 51 59  (det är mycket viktigt att ni ringer och anmäler om eleven är sjuk!)
·        Titta igenom häftet ni fått; fyll i ”Viktigt att veta”, Föräldramöte samt om ert barn har ”tillstånd att vara med på bilder/ webben” och skicka tillbaka.
·        Studiedagar: To 6/10,   Ti 15/11,   Må 9/1,   Ti 14/3,   To 11/5
·        Höstterminsavslutning onsdagen 21 dec. Vårterminen börjar tisdagen 10 jan och slutar 14/6.
·        Vill ni nå mig är det enklast på mail: lill.lundborg@motala.se

 


Jag ser fram emot att samarbeta med alla elever och föräldrar i 5B!  Hälsningar Lill



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar